GAR2023-DIS-Ro-758/23.11.2023 – SCOLI ȘI STAGII DE CERCETARE

ETAPA I

INDICATORUL 1 stagiu de documentare

      Directorul de proiect, Oana Niculescu, a efectuat un stagiu de cercetare şi documentare la Université Sorbonne Nouvelle, în perioada 11-22.09.2024, sub îndrumarea prof. univ. dr. Maria CANDEA.

În plus, Directorul de proiect a urmat cursuri de perfecţionare. Mai precis, a participat la două şcoli internaţionale şi la un curs online dedicat programelor PRAAT şi ELAN.

 

  • În perioada 15-19 aprilie 2024, Directorul de proiect a participat la

The 4th International School on Psycholinguistics, Neurolinguistics and Clinical Linguistics (https://www.ff.uns.ac.rs/sr/studijski-programi/programi-celozivotnog-ucenja/letnje-i-zimske-skole/4th-international-school-on-psycholinguistics-neurolinguistics-and-clinical-linguistics)

Motivarea înscrierii la această şcoală: familiarizarea cu conceptele utilizate în lingvistica clinică, înţelegerea diferitelor patologii de vorbire, corelarea informaţiilor de la pacienţii neurotipici cu datele provenite de la vorbitori cei care prezintă diverse grade de patologii neuro-lingvistice în termeni de disfluenţe

În cadrul acestei şcoli au fost parcurse următoarele cursuri:

  • Luni (15.04.2024)
    • Introduction to Linguistics, Visual word recognition, Theoretical Approaches to Language Acquisition, Information Theory in Psycholinguistics
  • Marţi (16.04.2024)
    • Neuroanatomy for Linguists I, Neuroanatomy for Linguists II, Research Methodology in LA, Eye-tracking in language research
  • Miercuri (17.04.2024)
    • Clinical Linguistics I, Clinical Linguistics II, Applied Statistics for Linguistics I, Applied Statistics for Linguistics II
  • Joi (18.04.2024)
    • Ethics and Data Management, Clinical Linguistics III, Verb production in language impaired populations: agrammatic aphasia, Experiment Design in PsychoPy
  • Vineri (19.04.2024)
    • Introduction to Neuroimaging, Clinical Linguistics IV, Verb production in language impaired populations: peri-operative testing for action and object naming in brain tumor patients, Neuromodulation of language

 

  • În perioada aprilie – mai 2024, Directorul de proiect a participat la

vTem III – Virtual Training in Experimental Methods https://labfon.letras.ulisboa.pt/virtualschool/en/program.html

Motivare înscrierii la aceste cursuri acreditate: dezvoltarea competenţelor aferente analizei acustice în Praat, îmbunătăţirea alinierilor manuale, revizuirea sistemului de adnotare, respectiv corelarea gesturilor (Elan) cu fluxul vorbirii în raport cu fenomenele de (dis)fluenţă

30/04/2024 – 03/05/2024                Course I: Praat and acoustic analysis

06/05/2024 – 09/05/2024               Course II: Advanced Praat

10/05/2024 – 14/05/2024                Course III: ELAN Basic

15/05/2024 – 18/05/2024                 Course IV: Advanced ELAN

 

  • În perioada 24-28 iulie 2024, Directorul de proiect a participat la şoala de vară

Corpus Linguistics for Analysis of Language, Discourse & Society (Department of Linguistics and English Language & ESRC Center for Corpus Approaches to Social Science)

Motivarea înscrierii la această şcoală: posibilitatea de a învăţa de la lingviştii şi informaticienii care au dezvoltat British National Corpus, dezvoltarea propriului corpus şi corelarea acestuia cu alte resurse lingvsitice, dobândirea conceptelor aferente lingvisticii de corpus

Această şcoală de vară a avut loc la Universitatea din Lancaster, UK, fiind absolvite următoarele cursuri:

  • Corpus-based discourse analysis (I şi II)
  • Corpus-based discourse analysis: concordancing
  • Corpus tools and techniques
  • Corpus linguistics and health communication
  • Building your own corpus
  • Forensic linguistics
  • Analysing and visualising collocations
  • Introduction to corpus statistics
  • Shakespeare’s words: insights into corpus methods
  • Online communication
  • Exploring BNC2014 with #LancsBox
  • Studying social history with corpora
  • Semantic annotation and key domains
  • Statistics and data visualisation
  • Achieving impact with corpus discourse research